Kontakt Joga Mandu

051 33 88 38 - Vesna

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Pozitivni učinki joge

- povečuje moč in prožnost telesa
- ublaži ali odpravja težave s hrbtenico
- zmanjšuje napetosti in bolečine
- izboljšuje telesno držo in počutje
- veča vitalnost in energijo
- upočasnjuje staranje
- vodi v notranji mir in ravnovesje
- veča odpornost in blaži stres
- spodbuja vztrajnost in pogum
- izboljšuje osredotočenost
- veča kakovost življenja
- ohranja telesno in umsko kondicijo
- uskladi telo, um in dušo
- veča samozaupanje in samozavedanje

Vadba joge

poteka v majhnih skupinah, kar omogoča individualen pristop k posamezniku.
Pri vadbi joge se osredotočamo na natančno in pravilno postavitev telesnih položajev - asan, pri čemer so nam v pomoč pripomočki kot so kvadri, trakovi, bolstri, blazine, odeje, kocke, žoge ...

Osem poti

1. stopnja: JAMA - ravnanje z okolico
2. stopnja: NIJAMA - ravnanje s sabo
3. stopnja: ASANA - ravnanje s telesom
4. stopnja: PRANAJAMA - dihanje
5. stopnja: PRATJAHARA - ravnanje s čuti
6-8. stopnja: SANJAMA- ravnanje z umom
6. stopnja: DHARANA - osredotočenost
7. stopnja: DHIJANA - meditacija
8. stopnja: SAMADHI - notranja svoboda

Naš um je naša moč

 Preizkusite svojo osredotočenost na zgornji fotografiji. Vam je uspelo?

"Joga je umirjanje miselnih procesov" (Jogijske sutre 1.2.)

"Um, ki kot opica skače sem ter tja"

Bistvena lastnost uma je, da se običajno upira osredotočenosti na trenutek v sedanjem času in prostoru - tu in sedaj. Kot opica skače z ene mislene veje na drugo. Nenehno je v gibanju in se ne osredotoča na trenutek sedanjosti, ampak se istočasno ukvarja z različnimi stvarmi: z dogodki iz preteklosti, načrti za prihodnost in vsemi čutnimi vtisi, ki jih mora vmes predelati.

Človeški um istočasno interpretira na splošno vse videno, zaznano in doživeto. Pri tem pusti, da ga vodijo njegovi miselni vzorci, navade, dogme, predstave in pogojenosti, ki se jih je v življenju naučil in se nanje s ponavljanjem navadil, ne glede na to, ali so dobre ali slabe, pravilne ali napačne. Zato torej ni nenavadno, da je um pri vseh teh dejavnostih nemiren, zaradi česar je tudi naše ravnanje pogosto neosredotočeno in nepremišljeno.

Umirjen um ... tukaj in zdaj

Naš um nenehno razmišlja in interpretira, kar je tudi njegov namen. Pri jogi je um zelo pomemben del vadbe in umirjanja. Zato pri jogi ni namen izključitev uma, temveč sposobnost, da se ne podredimo njegovemu nenehnemu preskakovanju in vso svojo pozornost usmerimo zgolj na eno stvar. Na tak način postane naše zaznavanje bolj jasno in ga prezaposlenost uma ne bega več.

Zavestno in osredotočeno ravnanje tukaj in zdaj postane mogoče, kar je resnično visoko zastavljen cilj. Kljub temu se bo naš um nenehno spopadal z nešteto vprašanji in ovirami, ki jim pravimo kleše.

Kleše ... moteči dejavniki uma

Patandžali navaja številne ovire, ki vedno znova vznemirjajo um in posledično povzročajo trpljenje. Te ovire so združene v pet glavnih povzročiteljev, imenovanih kleše.

- Avidija: subjektivno zaznavanje

- Asmita: ego-središče sveta

- Raga: pretirana navezanost

- Dveša: pretiran odpor

- Abhiniveša: strah pred neznanim

Za zmanjšanje vpliva kleš in razjasnitev uma je treba vztrajno vaditi ter se znebiti misli, da mora vadba joge takoj pokazati rezultate. Vsak naj vadi z naporom, ki mu ustreza, in izvaja vaje redno, dalj časa. Med vadbo moramo vse drugo (nad čimer pogosto nimamo nadzora) pustiti pri miru, kar pomeni sprejeti, kot je. Pri tem pomaga prepričanje, da smo na pravi poti.

 

add