Joga poteka v majhnih skupinah, kar omogoča individualen pristop ter je primerna za vse generacije. Vabljeni!

Kontakt Joga Mandu

051 33 88 38 - Vesna

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Pozitivni učinki joge

- povečuje moč in prožnost telesa
- ublaži ali odpravja težave s hrbtenico
- zmanjšuje napetosti in bolečine
- izboljšuje telesno držo in počutje
- veča vitalnost in energijo
- upočasnjuje staranje
- vodi v notranji mir in ravnovesje
- veča odpornost in blaži stres
- spodbuja vztrajnost in pogum
- izboljšuje osredotočenost
- veča kakovost življenja
- ohranja telesno in umsko kondicijo
- uskladi telo, um in dušo
- veča samozaupanje in samozavedanje

Vadba joge

poteka v majhnih skupinah, kar omogoča individualen pristop k posamezniku.
Pri vadbi joge se osredotočamo na natančno in pravilno postavitev telesnih položajev - asan, pri čemer so nam v pomoč pripomočki kot so kvadri, trakovi, bolstri, blazine, odeje, kocke, žoge ...

Osem poti

1. stopnja: JAMA - ravnanje z okolico
2. stopnja: NIJAMA - ravnanje s sabo
3. stopnja: ASANA - ravnanje s telesom
4. stopnja: PRANAJAMA - dihanje
5. stopnja: PRATJAHARA - ravnanje s čuti
6-8. stopnja: SANJAMA- ravnanje z umom
6. stopnja: DHARANA - osredotočenost
7. stopnja: DHIJANA - meditacija
8. stopnja: SAMADHI - notranja svoboda

Prebudimo svoje telo in čute

Z jogo odkrivamo svoje telo in notranji mir

Beseda joga še danes večini predstavlja zgolj meditacijo. Joga se je z leti precej razvila in razvejala, tako da danes najdemo številne stile joge, ki ustrežejo še tako zahtevnim željam posameznika. Za kakršenkoli stil vadbe se odločite, je večini skupna vadba telesnih položajev oz. asan v povezavi z dihanjem. Skozi poglobljeno vadbo asan spoznavamo svoje telo in se začenjamo zavedati, da je za napredek potrebna moč, gibljivost in ravnovesje. Napredek v vadbi je močno povezan z našim umom, saj nas joga uči osredotočenosti, ki nam z današnjim tempom življenja vse bolj uhaja izpod nadzora. Med vadbo joge spoznavamo, da je naš um naša moč in da lahko le z umirjenostjo in osredotočenostjo dosegamo svoje cilje.  

Vadba joge se z vztrajno in redno vadbo začne zrcaliti tudi v našem življenju. Smo to kar mislimo in zmoremo to v kar verjamemo!

Nikoli ni prepozno za spremembe, ki si jih želimo. Strah je le ovira, ki za sabo pušča številne sledove nepoznanega. Svet je tu v vsej svoji lepoti, da v njem najdemo majhe, a za nas najpomembnejše delčke življenja. Podajmo se na veselo in zanimivo pot in skozi vadbo joge odkrivajmo lepote svojega telesa in razsežnosti svojega uma!

ASANE

Pravilna poravnava telesa v asanah ustvari harmonično in anatomsko pravilni način izvedbe jogijskih položajev, ki posledično prinaša številne pozitivne vplive tako na telo kot duha. Ker so naša telesa različna in imajmo različne telesne sposobnosti, si pri vadbi pomagamo s pripomočki, ki prilagodijo ali podprejo telo, ter tko aktivno omogočijo lažji in bolj varen prehod v končni položaj. Pripomočki s katerimi si pomagamo med vadbo joge so: lesene kocke, stoli, odeje, trakovi, bolsti, palice, kvadri... ter nam tako omogočijo bolj usmerjen pristop do posameznih asan, ki drugače ne bi prišli do izraza. Pomembno je tudi koliko časa ostanemo v določenem položaju-asani, saj s tem dosežemo močnejši in globlji učinek na telo in um.

PRANAYAMA

Jogijske tehnike dihanja je priporočljivo izvajati, ko se osvojijo asane, saj je za pravilno, varno in učinkovito pranayamo potrebna pravilna držo, fleksibilnost, kapaciteta pljuč in utrjenost, da lahko pravilno sedimo in dihamo med samim izvajenjem pranayame. Pranayama dobrodejno vpliva na krvni obtok, prebavni, živčni in dihalni sistem, aktivira notranje organe in ustvarja energičnost, skupaj z umirjenostjo. Um in naša čutila lahko osvojimo s kontrolo, ki nas obogati z izkušnjo meditacije. Pranayama oziroma kontrolirano dihanje je osnova za pravo meditacijo. Naš um je načeloma preveč nemiren in poln zvijač, da bi ga lahko neposredno kontrolirali in umirili. Veliko lažje je doseči umirjen in kontroliran dih, ter s tem posledično umiriti in kontrolirati naš um.

Raziskave potrdile pozitivne učinke joge na zdravje

V strokovnih bibliografskih bazah je zavedenih preko 1300 znanstvenih člankov, ki obravnavajo učinke joge na zdravje in zdravstveno preventivo. Zelo zanimiva so dognanja o pozitivnem vplivu joge na preventivo srčno-žilnih bolezni. Več študij je pokazalo, da joga veliko prispeva k izboljšanju inzulinske rezistence, znižanju krvnega pritiska in znižanju holesterola.

Raziskave kažejo, da med vadbo tipičnih joga položajev porabimo od 2,2 do 3,6 kilokalorije na minuto, kar je enako kot med hojo. S tega vidika ima joga podoben vpliv kot običajne telesne vaje, vendar ima še dodatne učinke. Vadba joge namreč zajema tako telesne vaje kot dihalne vaje in meditativne tehnike.

Študije učinkov joge so bile usmerjene tudi na izboljšanje simptomov kroničnega vnetja sklepov. Študija z medicinske fakultete iz Pensilvanije ugotavlja izboljšanje simptomov te bolezni po osmih tednih vadbe joge samo enkrat na teden. Vsi sodelujoči v študiji, ki so imeli klinično diagnosticirano vnetje sklepov, so nato poročali o boljši gibljivosti kolena. Več kot 37 študij kaže, da se je 75 odstotkom tistih, ki so vadili jogo, pomembno znižal krvni tlak, in to za 10 do 15 mm/Hg.

Vadba joge je lahko odličen način v preventivi srčno-žilnih bolezni in kot pomoč pri standardni terapiji z zdravili za nadzor krvnega tlaka in ravni krvnega sladkorja. Jogijske vaje neposredno ne zdravijo bolezni, so pa dokazano pomembne pri njihovi preventivi in v vlogi podpore medicinski terapiji. Jogo so kot komplementarno terapijo sprejela mnoga združenja za varovanje zdravja in ji tako ponudila mesto v njihovih institucijah.

Avtorja članka Z jogo do notranjega miru: Jurij Pivka, dr. Dejan Dinevski, učitelja joge

 

add